Digitaal evenementenloket gelanceerd

24
oktober
2018

Om het organiseren van evenementen vlotter te laten verlopen, ontwikkelde de dienst evenementen samen met de firma End2end Solutions een digitaal evenementenloket. Dit moet het doorlopen van de nodige administratie die komt kijken bij een aanvraag makkelijk en laagdrempelig laten verlopen.

Vanaf vandaag kunnen evenementenaanvragen enkel nog digitaal gebeuren via het digitaal evenementenloket van de stad. De voorbije weken werd het nieuwe systeem uitgebreid getest.

De procedure is erg vereenvoudigd. Elke aanvraag wordt automatisch getoetst aan een risicoscan op het vlak van veiligheid. De nodige documenten voor het schepencollege, het veiligheidsoverleg en andere diensten worden automatisch gegenereerd. Via het systeem kunnen de betrokken diensten advies geven. De aanvrager kan op elk moment de status van zijn dossier raadplegen.

Aanvragen moeten twee maanden op voorhand gebeuren. Op de website van de stad staat een uitgebreide handleiding die de aanvrager door de procedure loodst. Organisatoren die niet in de mogelijkheid zijn hun aanvraag digitaal in te dienen, kunnen op afspraak terecht bij de Backoffice Evenementen.

Meer info of afspraak: Backoffice evenementen, tel 016 80 56 62, evenementen@tienen.be

Contact